GLR-logo-extended

Trainen in Eindhoven onder begeleiding van topatleten. Training voor recreanten met een professionele aanpak. Een sfeervolle groep met lopers van alle niveaus. Samen trainen met lopers van gelijk niveau. Aandacht voor houding en techniek. Een schema voor 3 – 5 trainingen per week. Trainingen waar je sneller, sterker en beter van wordt. Elke zaterdag na de training nagenieten en napraten bij de Hut van Mie pils.

Dat is wat GewoonLekkerRennen je biedt! Topatleten Ben Vriends en Michael Beuwer zorgen dat jij vooruit gaat. Op deze site vindt je onze trainingstijden en locaties, de verschillende pakketten die we aanbieden en informatie over de trainers. Daarnaast hebben we connecties met de hardloopspeciaalzaak Rønnør en specialisten zoals een fysio en voedingsconsulent, zodat je, indien nodig, op de beste manier geholpen wordt.

Vul het contactformulier in als je ook mee wil trainen of vragen hebt. Je bent uiteraard welkom om een keer gratis mee te trainen om te kijken hoe het bevalt!

Groepstraining & kosten

Gewoon Lekker Rennen biedt elke loper een trainingsschema en de mogelijkheid tot meetrainen op maandag, woensdag en/of zaterdag. Lid worden kan op verschillende manieren in de vorm van verschillende pakketten.

cropped-training-coaching2-01.png

De pakketten bevatten allemaal toegang tot een trainingsschema. Pakket ‘standaard’ geeft toegang tot het algemene schema, waarbij er toegewerkt wordt naar grote wedstrijden. Welke wedstrijden dit zijn wordt door de groep bepaald. Pakket ‘persoonlijk’ is voor de loper die meer begeleiding wil. Hierbij wordt door middel van een persoonlijk schema via de app Trainingpeaks toegewerkt naar jouw persoonlijke doelen. Via deze app worden de trainingen gemonitord en feedback gegeven. Daarnaast is er vanaf eind juli de mogelijkheid om online gecoacht te worden en zullen we starten met triatlon coaching. Dit zal ook via Trainingpeaks gebeuren. Hieronder alle pakketten op een rijtje. Wil je meetrainen of ben je geïnteresseerd in online coaching, stuur dan een berichtje via het contactformulier!

Pakketten-nieuw-01.png

De trainingen bestaan uit een combinatie van kortere en langere intervallen, duurlopen en fartlektrainingen, afgewisseld met andere trainingsvormen zoals heuveltraining, climaxlopen en crosstraining specifiek gericht op techniek. Ook is er naast de focus op houding en techniek ook aandacht voor ademhaling, pasfrequentie, mentaliteit, wedstrijdvoorbereiding, (sport)voeding en drinken.

GLR_groepsfoto-01.png

 

Trainingslocaties

Maandag 19:30 –  Philips de Jonghpark (zomer) | Strijp-S (winter) – 75 min

Philips de Jonghpark, ingang Bezuidenhoutseweg – In de zomer zijn de trainingen in het Philips de Jonghpark waar we intervaltrainingen afwerken op de verschillende rondjes in het park.

Strijp-S, parkeergarage tegenover ketelhuisplein – In de winter worden er op maandag heuveltraininen gedaan in de parkeergarage of intervallen op Strijp-S.

Woensdag 19:30 – Genneper Parken – 75 min

Genneper Parken, parkeerplaats IJssportcentrum, Anton Coolenlaan 3 – Intervaltraining op woensdag bestaan uit langere tempo’s door de Genneper Parken of kortere tempo’s op het rondje rond de Sporthogeschool en het FC Eindhoven stadion. We verzamelen altijd op de parkeerplaats bij het ijssportcentrum.

Zaterdag 9:30 – Hut van Mie Pils – 90 min

Hut van Mie Pils, Leenderweg 1, Waalre – Zaterdag vindt er altijd een fartlek (vaartspel) plaats in de bossen ten zuide van Eindhoven. Hier wordt het tempo bepaald door de omgeving en leer je hoe je je tempo’s indeelt en loop je op verschillende ondergronden en verbeter je je techniek en stabiliteit.

De trainingsduur is inclusief inlopen, oefeningen, loopscholing, interval/fartlek en uitlopen.

 

Trainers

Trainers-01.png

Ben Vriends

Na verschillende baantjes en opleidingen besloot Ben dat sport zijn roeping was, hij voltooide de ALO opleiding aan de sporthogeschool en begon met hardlopen. Het hardlopen groeide van een hobby tot een passie en uiteindelijk tot zijn belangrijkste bezigheid.  Op 1 januari 2016 richtte hij Ben Vriends Training en Coaching op en begon hij met het geven van groepstrainingen, personal training en clinics. Zo ontstond GewoonLekkerRennen en langzaamaan groeide de groep tot de sfeervolle groep van nu met zo’n 50 vaste lopers.

PR’s: 5000m – 15:00,86; 5 km – 15:16; 10 km – 31:27; HM – 1.08:57

Michael Beuwer

In 2012 zelf begonnen met trainen voor de halve marathon en inmiddels een fanatiek atleet op zowel de baan, cross als de weg. Naast zijn werk aan de TU/e spendeert Michael het grootste deel van zijn vrije tijd aan lopen, zowel aan trainen als training geven. Begonnen als invaltrainer voor Ben, maar inmiddels samen met Ben verantwoordelijk voor de trainingen van de GewoonLekkerRennen crew.

PR’s: 800m – 1:55,02; 1500m – 3:59,56; 5 km – 15:25; 10 km – 31:14; HM – 1.10:58

Kjell Segers

Een hardlooptalent met interesse in alles aspecten van het lopen. Naast zijn focus op school en zijn trainingen wordt Kjell door Ben en Michael ingezet als assistent trainer. Met zijn ervaring in de atletiek en leergierigheid neemt hij de trainingen over als Ben en Michael niet beschikbaar zijn.

PR’s: 800m – 1:59,02; 1500m – 4:05,46

 

Contact